https://replit.com/@SorinBetisor/masina-cafea?v=1
https://replit.com/@SorinBetisor/masina-cafea-inceput?v=1
https://www.jetbrains.com/help/pycharm/mastering-keyboard-shortcuts.html
https://emojipedia.org/hot-beverage/
https://support.apple.com/en-gb/guide/mac-help/mchlp1560/mac
În această lecție a cursului nostru Python, am învățat cum să programăm o mașină de cafea simplă. Am început prin a defini obiectele necesare, cum ar fi aparatul de cafea și băutura. Apoi am creat o clasă pentru fiecare obiect și am adăugat metode pentru a efectua diferite acțiuni.
Un exemplu de cod ar putea fi:
class Cafea:
def __init__(self, nume):
self.nume = nume
self.ingrediente = {'apa': 100, 'cafea': 50}
def prepara(self):
if self.ingrediente['apa'] < 20 or self.ingrediente['cafea'] < 10:
print("Nu sunt suficiente ingrediente pentru a prepara o cafea.")
return False
else:
self.ingrediente['apa'] -= 20
self.ingrediente['cafea'] -= 10
print("Cafeluta ta {} este gata!".format(self.nume))
return True
class Bautura:
def __init__(self, nume, pret):
self.nume = nume
self.pret = pret
def afiseaza_pret(self):
print("Prețul pentru {} este {} RON".format(self.nume, self.pret))
În acest exemplu, am creat două clase: Cafea
și Bautura
. Clasa Cafea
are o metodă prepara
care verifică dacă există suficiente ingrediente pentru a face o cafea și apoi le scade din stoc. Clasa Bautura
are o metodă afiseaza_pret
care afișează prețul băuturii.
Putem crea o instanță a clasei Cafea
și apoi să o preparăm astfel:
cafea = Cafea("Espresso")
cafea.prepara()
Acest cod va afișa "Cafeluta ta Espresso este gata!" dacă există suficiente ingrediente. Dacă nu există suficiente ingrediente, va afișa "Nu sunt suficiente ingrediente pentru a prepara o cafea.".
În general, această lecție ne-a arătat cum să definim obiecte și clase în Python și cum să adăugăm metode pentru a efectua acțiuni în cadrul acestora. Aceasta este o abordare importantă în programarea orientată pe obiecte și ne poate ajuta să scriem cod mai modular și mai ușor de întreținut.