Programarea Orientată pe Obiecte este un stil de programare care se concentrează pe obiecte - entități care au proprietăți și comportamente. În Python, putem crea obiecte folosind clase. O clasă este un model pentru un obiect, care definește proprietățile și comportamentele sale.
Să luăm ca exemplu o clasă Car
. Aceasta poate avea proprietăți precum marca
, model
, culoare
, anul fabricației
și comportamente precum accelerare
, frânare
și virare
.
class Car:
def __init__(self, marca, model, culoare, anul_fabricatiei):
self.marca = marca
self.model = model
self.culoare = culoare
self.anul_fabricatiei = anul_fabricatiei
def accelereaza(self):
print("Masina a accelerat.")
def franeaza(self):
print("Masina a frânat.")
def vireaza(self, directie):
print("Masina a virat spre", directie)
Putem crea obiecte folosind această clasă:
masina1 = Car("Toyota", "Corolla", "alb", 2021)
masina2 = Car("Ford", "Mustang", "negru", 2019)
Putem accesa proprietățile obiectelor folosind sintaxa obiect.proprietate
:
print(masina1.marca)
print(masina2.anul_fabricatiei)
Putem apela comportamentele obiectelor folosind sintaxa obiect.comportament()
:
masina1.accelereaza()
masina2.vireaza("stânga")
Utilizarea Programării Orientate pe Obiecte poate fi utilă pentru a organiza mai bine codul și pentru a face acesta mai ușor de înțeles și de menținut. OOP este utilizată în multe aplicații Python, cum ar fi jocuri video, aplicații de web sau baze de date.
Sper că această lecție v-a ajutat să înțelegeți cum să utilizați Programarea Orientată pe Obiecte în Python. Dacă aveți întrebări sau sugestii, vă rugăm să lăsați un comentariu mai jos.