În această lecție din cursul nostru Python, am învățat cum să configurăm ecranul și cum să creăm corpul unui șarpe folosind biblioteca turtle
. Această bibliotecă ne permite să creăm grafică interactivă folosind Python.
Pentru a începe, am configurat ecranul utilizând funcțiile setup()
și bgcolor()
. Apoi, am creat corpul șarpelui folosind o buclă for
și funcțiile forward()
, right()
și left()
. Am putut să ne jucăm cu direcția și lungimea șarpelui, schimbând valorile pe care le-am dat acestor funcții.
Un alt aspect interesant pe care l-am învățat în această lecție este cum să configurăm viteza șarpelui folosind funcția speed()
. De asemenea, am putut să schimbăm culoarea șarpelui folosind funcția pencolor()
.
Un exemplu de utilizare a acestor funcții ar fi pentru crearea unui joc simplu în care șarpele se mișcă prin labirint și trebuie să evite obstacolele. Putem utiliza funcția onkey()
pentru a detecta apăsarea unei taste și a schimba direcția șarpelui în consecință.
În concluzie, această lecție ne-a oferit o introducere interesantă în utilizarea bibliotecii turtle
pentru a crea grafică interactivă în Python. Folosind cunoștințele dobândite în această lecție, putem crea o varietate de proiecte interesante și distractive.