Astăzi vom vorbi despre cum putem migra de la programarea procedurală la programarea orientată pe obiecte (OOP) în Python.
În programarea procedurală, programul este structurat în funcții care preiau date și întorc rezultate. În OOP, programul este structurat în obiecte, care sunt instanțe ale claselor. Clasele descriu caracteristicile și comportamentul obiectelor, și sunt o modalitate eficientă de a organiza codul.
Un exemplu simplu de utilizare a OOP în Python este crearea unei clase Animal
. Această clasă poate fi folosită pentru a crea obiecte care reprezintă animale, cu caracteristicile lor specifice.
class Animal:
def __init__(self, name, age):
self.name = name
self.age = age
def say_hello(self):
print(f"Hello, my name is {self.name} and I am {self.age} years old.")
cat = Animal("Fluffy", 3)
cat.say_hello()
În acest exemplu, clasa Animal
are două atribute (name
și age
) și o metodă (say_hello
) care afișează un mesaj de salut. Putem crea apoi obiecte de tipul Animal
, cum ar fi cat
, și să apelăm metoda say_hello()
pentru a afișa mesajul.
În concluzie, OOP este o modalitate eficientă de a organiza codul, de a crea obiecte care reprezintă concepte specifice și de a gestiona complexitatea în proiectele mari.