In aceasta lectie invatam cum sa controlam sarpele de la tastatura in Python. Acest lucru se face prin utilizarea modulului curses
, care ne permite sa controlam cursorul si sa afisam text intr-un mod interactiv.
Un exemplu de utilizare ar fi un joc de tipul "Snake", in care jucatorul trebuie sa controleze sarpele pentru a manca alimente si a evita coliziunile cu marginile si cu propriul corp.
Pentru a incepe, trebuie sa instalati modulul curses
prin intermediul pip. Dupa ce ati instalat modulul, puteti crea o fereastra cu ajutorul curses.initscr()
. Acest lucru va initializa ecranul si va permite afisarea textului si miscarea cursorului.
Urmatorul pas este de a seta modul de afisare pentru a fi compatibil cu terminalul nostru. Acest lucru se face prin curses.cbreak()
si curses.noecho()
. Apoi putem utiliza curses.keypad()
pentru a permite citirea de la tastatura.
Pentru a controla sarpele, putem utiliza functia curses.getch()
, care va astepta pana cand utilizatorul apasa o tasta. Daca utilizatorul apasa o tasta de directie, putem modifica pozitia sarpeleui si apoi redesena ecranul cu pozitia actualizata.
In concluzie, modulul curses
din Python ne permite sa controlam sarpele de la tastatura intr-un mod interactiv. Putem utiliza acest modul pentru a crea jocuri si aplicatii care implica controlul cursorului si afisarea de text intr-un mod dinamic.