Detectarea coliziunii cu propria coada este o problemă comună întâlnită în jocurile de tipul Snake. În această lecție din cursul nostru de Python, am învățat cum să detectăm atunci când șarpele se lovește de propria sa coadă.
O metodă de a detecta coliziunea cu propria coadă este prin verificarea dacă capul șarpelui se suprapune cu oricare dintre secțiunile corpului său. Dacă acest lucru se întâmplă, atunci șarpele a lovit propria coadă și jocul trebuie să ia sfârșit.
Pentru a implementa această funcționalitate, am folosit o listă pentru a reprezenta corpul șarpelui. Pe măsură ce șarpele se mișcă, adăugăm o nouă secțiune la începutul listei și ștergem ultima secțiune pentru a simula mișcarea. Pentru a verifica dacă capul șarpelui se suprapune cu oricare dintre secțiunile corpului său, parcurgem lista și verificăm dacă coordonatele capului se potrivesc cu coordonatele unei secțiuni.
Iată un exemplu de implementare a funcționalității de detectare a coliziunii cu propria coadă în jocul Snake:
snake_body = [(0, 0), (0, 1), (0, 2), (1, 2), (2, 2)] # Exemplu de corp de sarpe
head = (2, 3) # Exemplu de coordonate pentru capul sarpelui
# Verificam coliziunea cu propria coada
if head in snake_body[:-1]:
print("Ai pierdut!")
else:
# Continuam jocul
pass
Această metodă simplă de detectare a coliziunii cu propria coadă poate fi adaptată și îmbunătățită pentru a se potrivi nevoilor jocului și a jucătorului.