In aceasta lectie a cursului nostru Python, invatam cum sa detectam cand un obiect iese din limitele ecranului. Acest lucru este util in multe aplicatii, cum ar fi jocurile video, unde trebuie sa stim cand un personaj sau obiect iese din zona de joc.
Pentru a detecta cand un obiect iese din ecran, putem utiliza coordonatele x si y ale obiectului si dimensiunile ecranului. Daca coordonatele x sau y se afla in afara intervalului dimensiunilor ecranului, atunci stim ca obiectul a iesit din ecran.
Iata un exemplu simplu de cod care implementeaza aceasta functie:
import pygame
pygame.init()
screen = pygame.display.set_mode((800, 600))
x = 0
y = 0
width = 50
height = 50
vel = 5
run = True
while run:
pygame.time.delay(100)
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
run = False
keys = pygame.key.get_pressed()
if keys[pygame.K_LEFT] and x > vel:
x -= vel
if keys[pygame.K_RIGHT] and x < 800 - width - vel:
x += vel
if keys[pygame.K_UP] and y > vel:
y -= vel
if keys[pygame.K_DOWN] and y < 600 - height - vel:
y += vel
if x < 0 or x > 800 or y < 0 or y > 600:
print("Object out of bounds!")
run = False
screen.fill((0, 0, 0))
pygame.draw.rect(screen, (255, 0, 0), (x, y, width, height))
pygame.display.update()
pygame.quit()
In acest exemplu, cream o fereastra de joc de dimensiunea 800x600 si desenam un dreptunghi rosu la coordonatele (x, y) cu dimensiunile width x height. Apoi, utilizam tastatura pentru a muta dreptunghiul si verificam daca iese din limitele ecranului. Daca da, programul se opreste si afiseaza un mesaj de avertizare.
Aceasta este o modalitate simpla de a detecta cand un obiect iese din limitele ecranului. In functie de aplicatia ta, poti ajusta acest cod pentru a se potrivi nevoilor tale specifice.