În această lecție, am învățat cum să adăugăm un sistem de HighScore în jocurile noastre Python. HighScore-ul este o caracteristică importantă a jocului care îi motivează pe jucători să încerce să obțină cel mai mare scor posibil.
Pentru a adăuga un sistem de HighScore în jocul nostru Python, am creat o variabilă "score" și am setat-o la 0 la începutul jocului. Am creat, de asemenea, o funcție "update_score" care este apelată de fiecare dată când jucătorul marchează un punct. Această funcție adaugă un punct la scorul actual și actualizează scorul maxim, dacă scorul actual depășește scorul maxim.
Am creat, de asemenea, o funcție "save_score" care salvează scorul jucătorului într-un fișier de text. Aceasta permite jucătorilor să vadă scorurile lor anterioare și să încerce să le bată.
Aceasta este o caracteristică importantă a oricărui joc și va face jocul mai captivant pentru jucătorii noștri. În plus, acest sistem de HighScore poate fi adaptat și pentru alte jocuri Python.
Exemple de cod
score = 0
high_score = 0
def update_score(points):
global score
global high_score
score += points
if score > high_score:
high_score = score
def save_score():
global score
global high_score
with open('high_scores.txt', 'a') as file:
file.write(str(score) + '\\n')
score = 0
Concluzie
Adăugarea unui sistem de HighScore în jocurile noastre Python este o caracteristică importantă care motivează jucătorii să joace și să încerce să obțină cel mai mare scor posibil. Prin crearea variabilei "score" și a funcțiilor "update_score" și "save_score", putem crea un sistem de HighScore care poate fi adaptat și pentru alte jocuri Python.