https://replit.com/@SorinBetisor/start-wps?v=1
În această lecție, am învățat cum să creăm jocul "Piatra, Hartie, Foarfeca" folosind Python. Acest joc este un exemplu perfect de utilizare a structurilor de control ale limbajului Python pentru a lua decizii și a afișa rezultate.
Pentru a crea jocul, am folosit o combinație de afișări la terminal și de intrare de la utilizator. Am creat o funcție care ia input-ul utilizatorului și apoi compară input-ul cu alegerea calculatorului. După ce se face comparația, se afișează rezultatul și se întreabă utilizatorul dacă dorește să joace din nou.
Un exemplu de cod pentru această funcție ar fi:
import random
def piatra_hartie_foarfeca():
user_choice = input("Alege piatra, hartie sau foarfeca: ")
computer_choice = random.choice(["piatra", "hartie", "foarfeca"])
if user_choice == computer_choice:
print("Este egalitate!")
elif user_choice == "piatra" and computer_choice == "foarfeca":
print("Ai câștigat! Piatra zdrobește foarfeca.")
elif user_choice == "hartie" and computer_choice == "piatra":
print("Ai câștigat! Hartia învelește piatra.")
elif user_choice == "foarfeca" and computer_choice == "hartie":
print("Ai câștigat! Foarfeca taie hartia.")
else:
print("Ai pierdut! Încercați din nou.")
play_again = input("Joacă din nou? (da sau nu): ")
if play_again.lower() == "da":
piatra_hartie_foarfeca()
else:
print("Mulțumesc pentru joc!")
piatra_hartie_foarfeca()
Acesta este doar un exemplu de cod pentru crearea jocului "Piatra, Hartie, Foarfeca" în Python. Cu toate acestea, această lecție ne-a oferit o bază solidă pentru a înțelege cum să utilizăm structurile de control ale limbajului Python și cum să le aplicăm în proiecte mai complexe.
Dacă sunteți interesați să învățați mai multe despre Python, vă recomandăm să verificați cursul nostru gratuit de Python, care oferă o introducere detaliată în acest limbaj de programare popular.