https://replit.com/@SorinBetisor/hangman-2?v=1
https://developers.google.com/edu/python/lists#range
În această lecție, am învățat cum să înlocuim blankurile cu ghicitori în jocul Hangman. Acest lucru se face prin utilizarea funcției replace_blanks_with_guesses
, care primește ca argumente cuvântul ghicit și lista de litere ghicite de utilizator.
Funcția replace_blanks_with_guesses
începe prin a crea o listă goală. Apoi, pentru fiecare literă din cuvântul ghicit, verifică dacă litera a fost ghicită sau nu. Dacă litera a fost ghicită, atunci este adăugată la lista nouă. Dacă litera nu a fost ghicită, atunci este adăugat un blank la lista nouă.
În exemplul de mai jos, avem cuvântul ghicit "banana" și lista de litere ghicite "na". Funcția replace_blanks_with_guesses
va înlocui blankurile cu literele ghicite, astfel încât cuvântul "banana" va arăta astfel: "nana_na".
def replace_blanks_with_guesses(word, guesses):
new_word = []
for letter in word:
if letter in guesses:
new_word.append(letter)
else:
new_word.append("_")
return " ".join(new_word)
word = "banana"
guesses = ["n", "a"]
result = replace_blanks_with_guesses(word, guesses)
print(result)
Rezultatul afișat va fi: n a n a _ n a
.
Pe lângă aceasta, am învățat și despre funcția range
, care este utilizată pentru a genera o serie de numere întregi. Această funcție primește unul, doi sau trei argumente și poate fi utilizată pentru a itera printr-o listă sau pentru a crea o listă de numere întregi.
Aceasta a fost o lecție interesantă și utilă pentru a înțelege mai bine cum să jucăm jocul Hangman și cum să lucrăm cu funcția range
în Python.